Rekryteringsföretag Stockholm

REKRYTERINGSFÖRETAG I STOCKHOLM

Vi hjälper er med rekrytering i Stockholm

Bravura är ett rekryteringsföretag i Stockholm som hittar rätt kandidater för företag med behov inom tjänstemannaområdet. Vi är rekryteringsföretaget för er som vill ha en engagerad partner som förstår era behov. Låt oss hjälpa er att hitta och rekrytera rätt medarbetare, så att ni kan fokusera på er core business.

Behöver ni hitta nya medarbetare? Låt oss underlätta er vardag

Rekrytering är ett tidskrävande hantverk som kräver, strukturer, metoder och kanaler. Att rekrytera fel kan dessutom bli dyrt och en felrekrytering kostar i snitt 700 000 kr. Genom att ta hjälp med rekryteringen frigör du värdefull tid och minimerar risk för dyra felrekryteringar. Tiden som du sparar genom att ta hjälp med rekrytering kan du istället fokusera på er kärnverksamhet. Du har dessutom garanti i fall du mot all förmodan inte skulle bli nöjd.

Idag hjälper vi hundratals företag i Stockholm med att attrahera och rekrytera rätt kompetens. Vi är bäst inom tjänstemannaområdet och har lång erfarenhet av att tillsätta allt från kundtjänstmedarbetare och administratörer till specialister och chefer.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa ditt företag?

Lämna dina uppgifter i formuläret så återkommer vi till dig. Vi vill gärna höra mer om ert specifika behov och berätta mer om hur vi kan underlätta din vardag.

Pil-1

Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss

Rekrytering i Stockholm

Vi hjälper er att hitta kandidater utifrån era behov och vi har ett starkt track record av lyckade tillsättningar inom IT/Tech, Business Administration och Sales & Customer Support. Vi är experter på att matcha Next Gen Professionals, talanger med 0-8 års erfarenhet och vi har nöjdare kunder än branschgenomsnittet. Vill du veta mer? Kontakta oss via formuläret ovan.

IT/TECH

Systemutvecklare, Ingenjörer, Testare, IT-projektledare, IT-support, Fält-tekniker med mera

Business Administration

Redovisningsekonomer, Ekonomiassistenter, Inköpare, Logistiker, Administratörer, HR-specialister med mera

Sales & Customer Support

Kundtjänstmedarbetare, Account Managers, Innesäljare, Ordermottagare, Digital Marketing Specialists med mera

Rekrytering - så går det till

Precis som människor är unika så skiljer sig varje rekryteringsprocess åt. Vi jobbar utifrån en beprövad metod med ett flexibelt förhållningssätt för att förenkla rekryteringsprocessen för alla involverade. Vi jobbar alltid kompetensbaserat för att kunna göra objektiva bedömningar av kandidaters lämplighet utifrån det efterfrågade behovet. Nedan kan du läsa mer om varje steg i rekryteringsprocessen.

Behovsanalys och kravprofil
Nyckeln till en lyckad matchning är att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Utifrån den grundinställningen jobbar vi med behovsanalys och säkerställer att varje uppdrag optimeras och genomförs effektivt utifrån kundens önskemål. Kravprofil är plattformen i rekryteringsprocessen. Vi sätter tillsammans grunden för vilken profil ni söker och skapar rätt underlag för annonsering och vilka frågor som ska ställas under intervjuerna, specificerar vilka kompetenser och erfarenheter som efterfrågas samt vilken potential och värdegrund som är relevant för rollen och företaget.
Marknadsföring, urval och intervjuer
Vi jobbar datadrivet med kandidatanskaffning och konverterar trafik till faktiska ansökningar från rätt kandidater. Vi annonserar på de största jobbsökarsajterna på marknaden så att din tjänst exponeras rätt. Därtill jobbar vi med sociala medier och sökningar i egna och externa nätverk. Vi använder en kompetensbaserad urvalsmetodik för att effektivisera rekryteringsprocessen för dig som kund och skapa fördomsfria urval. Kompetensbaserad urvalsmetodik är en vetenskapligt förankrad metod för att göra sakliga urval och kvalitetssäkrade matchningar. I behovsanalysen definierar vi vilka erfarenheter och egenskaper som behövs för att prestera och trivas i rollen. Kandidaten intervjuas med frågor som är anpassade till de specifika kompetenser som efterfrågas där fokus på agerande i tidigare situationer, problemlösning och upplevelser är i fokus. Kandidatens svar och beteende analyseras för att göra en matchning och du får ett transparent och välmotiverat beslutsunderlag.
Vi presenterar och du träffar kandidater
Vi presenterar de kandidater som vi bedömer bäst matcha ditt behov. Du väljer vilka av de presenterade kandidaterna som du vill träffa för intervju. Inför intervjun har vi möjlighet att dela värdefulla tips och insikter för att nå bästa resultat. Vi agerar partner och fungerar som ett stöd för dig.
Kompletterande tester och referenstagning
Vid behov erbjuder vi rekryteringstester för att ytterligare pröva kandidatens förmågor i förhållande till ditt behov. Vi säkerställer att kandidaten du väljer har goda referenser. Referenstagningen anpassas utifrån de kompetenser du söker samtidigt som vi verifierar förtroende- och motivationsfrågor.
Tillsättning och uppföljning
Tillsättning! Vi är i mål och din nya medarbetare eller konsult börjar. Vi är nöjda när alla inblandade parter är nöjda. Därför är uppföljningen ett viktigt för ett lyckat samarbete. Du som kund får som del av processen utvärdera Bravura och vår prestation under rekryteringen. Målet är att våra kunder är fullt nöjda med samarbetena, att man vill fortsätta jobba med oss och bygga långsiktiga samarbeten. Därför jobbar vi mot att alltid ligga över branschsnittet när det gäller NKI och NPS.

Rekryterare som förstår din affär

Våra rekryterare strävar efter att vara bäst i branschen. De förstår ditt behov och din verksamhet, de kan kandidatmarknaden och vårdar ditt varumärke i varje interaktion med kandidater och dina potentiella medarbetare. Hos oss är engagemang ett ord som fungerar som ledstjärna i allt vi gör. Våra rekryterare drivs av högt engagemang och att alltid leverera värde och resultat, i varje enskilt uppdrag.

Kompetensbaserad rekrytering

Vi jobbar med kompetensbaserade urval och gör fördomsfria bedömningar av kandidater. Det innebär att skapa urval som baseras på sakliga grunder, där kompetenser, erfarenheter och potential är avgörande för matchningen. Metoden kallas för kompetensbaserad rekrytering där kandidatens kompetenser, personliga egenskaper och arbetslivserfarenhet är avgörande för en lyckad matchning. Genom att använda den metodiken eliminerar vi fördomar i urvalen och ni behöver inte välja kandidater baserat på magkänsla.

Hitta rätt kandidater

Med våra tjänster får ni tillgång till de bästa annonseringskanalerna på marknaden för att nå din specifika målgrupp i Stockholm. Vi jobbar med uppsökande rekrytering och kombinerar jobbannonsering med sök i sociala kanaler och nätverk för att även nå kandidater i regionen som inte aktivt söker jobb, men som kan vara öppna för nya möjligheter. Vi sköter all marknadsföring av era jobb, så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet.

Färdighetstester

Med färdighetstester får du som rekryterar ett bättre beslutsunderlag i processen. De olika testerna som finns tillgängliga kan kombineras och användas för att identifiera kandidater med de färdigheter som är viktiga för er affärsverksamhet.

Läs mer

Om oss

Bravura är ett av de snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretagen i Sverige. Vi finns till för att stärka företag genom människor och människor genom jobb och vi drivs av att ständigt förbättra matchningen av kompetens.

B 1

Next Gen Professionals

Vi hittar talanger med 0-8 års erfarenhet inom områdena IT/Tech, Business Administration och Sales & Customer Support. Vi kallar målgruppen för Next Gen Professionals och vi förstår den, eftersom vi själva är den.

Auktoriserat och ISO-certifierat rekryteringsföretag

Bravura är auktoriserat av Kompetensföretagen, ISO-certifierade inom kvalitet och miljö och våra medarbetare är anslutna till kollektivavtal. Detta innebär en trygghet för både kunder och medarbetare.

ISO-certifierat och auktoriserat rekryteringsföretag - Bravura

Huvudkontor på Södermalm

Sedan starten 2008 har vi funnits i Hornstull i Stockholm, där vi skapat en stark identitet och hemmakänsla. På kontoret i Hornstull är vi idag cirka 100 medarbetare som jobbar med leverans och försäljning av bemanning och rekrytering. Vi träffar dagligen kandidater för intervjuer och bjuder mer än gärna hit våra kunder.

Välkommen till oss på Hornsbruksgatan 28, 117 34 Stockholm!

Med tillväxt i fokus

Bravura grundades 2008 i en källare på KTH av två studenter med ambitionen att stärka människor och företag genom jobb. En dröm som har resulterat i att vi idag är et väletablerad rekryterings- och bemanningsföretag som blivit nominerade till Gasellföretag sex år i rad.

Vi planerar att fortsätta vår expansion och lovar att aldrig luta oss tillbaka utan ständigt bejaka vårt entreprenörskap, en drivkraft som skapar värde för våra kunder.

Nöjda kunder

Enligt en oberoende mätning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har vi nöjdare kunder än branschgenomsnittet. Det som våra kunder ser som särskiljande egenskaper är:

  • Enkelhet att vara kund
  • Vi månar om våra kunder
  • Pålitlighet
  • Tillgänglighet

Hittade du inte det du letade efter?

Är det något annat än rekrytering ditt företag behöver? Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag i Stockholm vilket innebär att vi hjälper dig med olika lösningar för kompetensförsörjning. Läs mer om våra andra tjänster här >>

Är ni i behov av att hyra in kompetens? Läs mer om Bemanning i Stockholm.

Om du letar efter nästa karriärmöjlighet har du kommit helt rätt. Vi har massor av lediga jobb, både för dig i början av karriären och för dig med erfarenhet. Se alla lediga jobb i Stockholm här >>