1. BRAVURA
  2. Bravura Linköping
  3. Rekryteringsföretag i Linköping

Rekryteringsföretag i Linköping

Stora torget Linköping

Vi hjälper dig med rekrytering i Linköping

Bravura är ett rekryteringsföretag i Linköping med fokus på Next Gen Professionals - talanger med 0-8 års erfarenhet. Vi hittar rätt kandidater för företag med behov inom områdena

  • IT/Tech
  • Business Administration
  • Sales & Customer Support


Behöver ni hitta nya medarbetare?

Vi brinner för att vara en en engagerad partner som förstår era behov och underlättar er vardag. Rekrytering är ett tidskrävande hantverk och att rekrytera fel kan bli dyrt. En felrekrytering kostar i snitt 700 000 kr. Genom att ta hjälp med rekrytering frigör du värdefull tid och minimerar risk för dyra felrekryteringar. Tiden som du sparar du istället fokusera på er kärnverksamhet. Vi erbjuder dessutom garanti i fall du mot all förmodan inte skulle bli nöjd.

Idag hjälper vi flertalet företag i Linköping och Östergötland med rekrytering. Vi är bäst inom tjänstemannaområdet och har lång erfarenhet av att tillsätta allt från kundtjänstmedarbetare och administratörer till specialister och chefer.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa ditt företag?

Lämna dina uppgifter i formuläret så återkommer vi till dig.

Behöver ni rekrytera?

Rekrytering i Linköping

Vi hjälper företag i Linköping och Östergötland att hitta rätt kandidater och vi har ett starkt track record av lyckade tillsättningar inom IT/Tech, Business Administration och Sales & Customer Support. Vi är experter på att matcha Next Gen Professionals, talanger med 0-8 års erfarenhet och vi har nöjdare kunder än branschgenomsnittet. Vill du veta mer? Kontakta oss via formuläret ovan.

IT/Tech
IT/TECH

Systemutvecklare, Ingenjörer, Testare, IT-projektledare, IT-support, Fält-tekniker med mera

Business Administration
BUSINESS ADMINISTRATION

Redovisningsekonomer, Ekonomiassistenter, Inköpare, Logistiker, Administratörer, HR-specialister med mera

Sales
SALES & CUSTOMER SUPPORT

Kundtjänstmedarbetare, Säljare, Ordermottagare, Administratörer med mera

Rekrytering - så fungerar det

Precis som människor är unika så skiljer sig varje rekryteringsprocess åt. Vi jobbar utifrån en beprövad metod med ett flexibelt förhållningssätt för att förenkla rekryteringsprocessen för alla involverade. Vi jobbar alltid kompetensbaserat för att kunna göra objektiva bedömningar av kandidaters lämplighet utifrån det efterfrågade behovet. Nedan kan du läsa mer om varje steg i rekryteringsprocessen.

1. Behovsanalys och kravprofil

Nyckeln till en lyckad matchning är att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Genom behovsanalys säkerställer vi att varje uppdrag genomförs utifrån kundens önskemål. Kravprofil är plattformen i rekryteringsprocessen och sätter grunden för vilken profil ni söker, skapar rätt underlag för marknadsföringen samt grund för vilka frågor som ska ställas under intervjuerna. Kravprofilen specificerar vilka kompetenser och erfarenheter som efterfrågas samt vilken potential och värdegrund som är relevant för rollen och företaget.

2. Marknadsföring

Visste du att 70% av den arbetsföra befolkningen är passivt arbetssökande? De söker inte aktivt jobb, men kan vara öppna om rätt möjligheter dyker upp. Vi jobbar datadrivet med kandidatanskaffning och annonserar på de största jobbsökarsajterna på marknaden så att din tjänst exponeras rätt. Därtill jobbar vi med sociala medier och sökningar i egna och externa nätverk.

3. Urval och intervjuer

Vi använder kompetensbaserad urvalsmetodik för att effektivisera rekryteringsprocessen och skapa fördomsfria urval. Metodiken är vetenskapligt förankrad används för att göra sakliga urval och kvalitetssäkrade matchningar. Kandidaten intervjuas med frågor som är anpassade till de specifika kompetenser som efterfrågas där agerande i tidigare situationer, problemlösning och upplevelser är i fokus. Kandidatens svar och beteende analyseras och du får ett transparent och välmotiverat beslutsunderlag.

4. Vi presenterar och du träffar kandidater

Vi presenterar de kandidater som vi bedömer bäst matcha ditt behov. Du väljer vilka av de presenterade kandidaterna som du vill träffa för intervju. Inför intervjun har vi möjlighet att dela värdefulla tips och insikter för att nå bästa resultat. Vi agerar partner och fungerar som ett stöd för dig.

5. Kompletterande tester och referenstagning

Vid behov erbjuder vi rekryteringstester för att ytterligare pröva kandidatens förmågor i förhållande till ditt behov. Vi säkerställer att kandidaten du väljer har goda referenser. Referenstagningen anpassas utifrån de kompetenser du söker samtidigt som vi verifierar förtroende- och motivationsfrågor.

6. Tillsättning och uppföljning

Vi är i mål och din nya medarbetare eller konsult börjar! Vi är nöjda när alla inblandade parter är nöjda. Därför är uppföljningen mycket viktig. Du som kund får utvärdera Bravura och vår prestation under rekryteringen. Målet är att ha nöjdast kunder i branschen.

Rekryterare som förstår din affär

Våra rekryterare strävar efter att vara bäst i branschen. De förstår ditt behov, din verksamhet, de kan kandidatmarknaden och vårdar ditt varumärke i varje interaktion med kandidater och potentiella medarbetare. Hos oss är engagemang ett ledord som fungerar som guidning i allt vi gör. Våra rekryterare drivs av att alltid leverera värde och resultat, i varje enskilt uppdrag.

Rekrytering

Kompetensbaserad rekrytering

Våra rekryterare jobbar med kompetensbaserade urval och gör fördomsfria bedömningar av kandidater. Det innebär att vi skapar urval som baseras på sakliga grunder, där kompetenser, erfarenheter och potential är avgörande för matchningen. Metoden kallas för kompetensbaserad rekrytering där kandidatens kompetenser, personliga egenskaper och arbetslivserfarenhet är avgörande för en lyckad matchning. Genom att använda den metodiken eliminerar vi fördomar i urvalen och ni behöver inte välja kandidater baserat på magkänsla.

Kvinna i profil på möte.

Hitta rätt kandidater

När ni rekryterar med oss får ni tillgång till de bästa annonseringskanalerna på marknaden och ni når er specifika målgrupp i Linköping. Vi jobbar med uppsökande rekrytering och kombinerar jobbannonsering med search i sociala kanaler och nätverk för att även nå kandidater i regionen som inte aktivt söker jobb, men som kan vara öppna för nya möjligheter. Vi sköter all marknadsföring av jobben och kontakt med kandidater, så att ni istället kan fokusera på er kärnverksamhet.

Auktoriserat och ISO-certifierat rekryteringsföretag

Bravura Sverige AB är auktoriserat av Kompetensföretagen ISO-certifierade inom kvalitet och miljö och våra medarbetare är anslutna till kollektivavtal. Detta innebär en trygghet för både kunder och medarbetare.

Färdighetstester

Med färdighetstester får du som rekryterar ett bättre beslutsunderlag i processen. De olika testerna som finns tillgängliga kan kombineras och användas för att identifiera kandidater med de färdigheter som är viktiga för er affärsverksamhet.

Färdighetstester

Möt oss på Nya Tanneforsvägen 22!

Med ett centralt beläget kontor har vi närhet till både kandidaterna, företagen och staden. Idag är vi 6 personer på kontoret i Linköping som jobbar med leverans av bemanning och rekryteringslösningar. Vi träffar dagligen kandidater för intervjuer och bjuder mer än gärna hit våra kunder för ett möte. Välkommen till oss på Nya Tanneforsvägen 22H i Linköping!

Bravura Linköping

Med tillväxt i fokus

Bravura grundades 2008 av två studenter med ambitionen att stärka företag genom människor och människor genom jobb. Den ambitionen har resulterat i att vi idag är ett väletablerat rekryteringsföretag och bemanningsföretag som blivit nominerade till Gasellföretag sex år i rad.

Vi planerar att fortsätta vår expansion och lovar att aldrig luta oss tillbaka utan ständigt bejaka vårt entreprenörskap, en drivkraft som skapar värde för våra kunder.

Gasell

Nöjda kunder

Vårt mål är att ha nöjdast kunder i branschen. Detta följer vi upp löpande och enligt en oberoende mätning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har vi betydligt nöjdare kunder än branschgenomsnittet. Bravuras kundnöjdhetsindex är 72,9 jämfört med snittet inom branschen som är 70,7. Det som våra kunder ser som särskiljande egenskaper är:

  • Engagemang
  • Enkelhet
  • Pålitlighet
  • Tillgänglighet

Hittade du inte det du letade efter?

Är det något annat än rekrytering ditt företag behöver? Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag i Linköping vilket innebär att vi hjälper dig med olika lösningar för kompetensförsörjning. Läs mer om våra andra tjänster här >>

Står ni inför arbetstoppar, föräldraledigheter eller andra vakanser? Då är bemanning en tjänst som underlättar er vardag. Läs mer om Bemanning i Linköping >>

Om du letar efter nästa karriärmöjlighet har du kommit helt rätt. Vi har massor av lediga jobb, både för dig i början av karriären och för dig med erfarenhet. Se alla lediga jobb i Linköping här >>