Bravura_djungel_2-1

News

Tillbakablick och framåtspaning

av Bravura

Vi vill hälsa alla kunder, kandidater och medarbetare god jul och gott nytt år och tacka för den kontakt vi haft under året!

2020 har varit ett utmanande år som krävt stora anpassningar för både individer och bolag. Samtidigt har det varit ett år fullt av möjligheter. Som bolag har vi, precis som många andra behövt göra anpassningar och skifta fokus. Det har varit en stärkande resa där vi bland annat lärt oss att samarbeta ännu bättre och blivit mer digitala. Gränser mellan regioner och avdelningar har spelat än mindre roll i det nya normala och vi har behövt jobba mer tillsammans för att uppnå våra mål. Det är lärdomar som vi ser positivt på och som vi tar med oss in i en ljusare framtid.

Hoppas att även du som individ och ni som bolag har kunnat hitta positiva effekter och dragit värdefulla lärdomar under 2020.

God jul

 

Händelser under året som gått

  • Trots minskad efterfrågan förmedlade vi 1400 jobb under året.
  • Vi tog marknadsandelar och klättrade i Q3 till plats 9 bland de 25 är de största konsultföretagen inom white-collar.
  • Vi öppnade 3 nya kontor. Bravura finns nu i Stockholm, Göteborg, Malmö. Linköping, Jönköping, Kalmar, Sundsvall och Luleå.
  • Vi rekryterade 18 nya säljare till våra kontor runt om i landet.
  • Samarbetet med välgörenhetsorganisationen Help to Help förlängdes.
  • Vi deltog i de virtuella loppen Mental Health Run och Lucia Race.

 

24-timmarskampanj

Pandemin medförde varsel och permitteringar och många människor blev tvungna att se sig om efter nya jobb. Det var något som vi tydligt märkte i början av året då många av våra kunder valde att pausa eller ställa in rekryteringar och konsultinhyrningar. Antalet publicerade jobb hos oss halverades jämfört med samma period året innan. Samtidigt ökade intresset för våra utannonserade jobb kraftigt och vi fick ett rejält tryck på att hantera alla ansökningar som kom in.

Vissa branscher var mer benägna att anställa än andra som var hårdare drabbade av pandemin. Här såg vi en möjlighet att rikta in våra erbjudanden på stabila branscher och på att förmedla jobb inom yrkesområden där vi såg att det fanns stort behov. Eftersom huvuddelen av våra möten digitaliserades kunde vi även effektivisera vår rekryteringsprocess och göra fler värdeskapande aktiviteter på samma tid.

Vi lanserade det här erbjudandet i en kampanj som vi kallade ”Kandidater inom 24 h”. Med en snabb, digital och kompetensbaserad process lovade vi arbetsgivare att presentera kandidater inom 24 h för roller som kundtjänst, orderhantering, administration, logistik och IT-support. Gentemot kandidaterna som sökte jobb inom dessa områden lovade vi att granska alla ansökningar och återkoppla inom 24 h.

24 h-1

Med vår 24-timmarskampanj försökte vi göra allt som stod i vår makt för att matcha kompetens på arbetsmarknaden under denna speciella period.

Här kan du läsa mer om en kandidat som fick jobb inom 24 h >>

Fick jobb inom 24h - Bravura

 

Populärt innehåll 2020

I vår blogg Bravura Insights har vi under året tagit fram och publicerat en hel del innehåll riktat till arbetsgivare och personer inom HR.

Här är några av de mest populära blogginläggen under 2020

Här är några av de guider som har laddats ner mest

Under nästa år kommer vi att fortsätta spana efter rekryteringstrender och ta fram mer content som förhoppningsvis kan stötta dig som rekryterar och dig som söker jobb. Vi planerar bland annat för en guide för digitala intervjuer samt en guide för digital onboarding när man jobbar hemifrån.

 

Mot ett ljusare år!

Nu ser vi med spänning fram emot ett nytt år fullt av möjligheter, där vi vill vara länken mellan arbetsgivare och Next Gen Professionals. Vi ses och hörs under 2021!

Varma hälsningar från vännerna på Bravura!

God Jul opt 2