1. BRAVURA
  2. Telia och Bravura

Telia och Bravura

Från utmanare till exklusiv partner

Telia kontor

Samarbetet mellan Telia och Bravura

Bravura samarbetar sedan 2012 med Telia Company och förser dem med kompetens inom området Professional Services. Under åren har samarbetet växt och idag är Bravura exklusiv leverantör inom det affärsområde som Telia kallar för Customer Service Delivery, enheten som tillhandahåller kundtjänst med 1000-tals anställda.

Telia Company är ett stort och tryggt företag där det hela tiden händer mycket saker. För att trivas här så behöver man gilla förändring och se fram emot möjligheterna med att vara med och förändra!”

Om Telia

Telia Company är den nya generationens telekomföretag som förser Sverige med digital infrastruktur och kommunikationslösningar som för människor närmare varandra. Med över 5 000 anställda i Sverige och 20 000 globalt är de en ledande spelare inom telekom.

Hemsida: www.teliacompany.com
Verksamhet: Telekom
Syfte: "Bringing the world closer"

Levererade tjänster

Bravura levererar konsulter inom området Professional Services till Telia Company. De flesta av våra konsulter jobbar inom kundtjänst och med 1st line support. Inom funktionen Customer Service Delivery servar de dagligen kunder, både privatmarknaden, företag och offentlig sektor. Det är totalt 1500 medarbetare som jobbar inom den funktionen. Bara på privatmarknaden har Customer Service Delivery mellan 6-7 miljoner kundkontakter varje år.

Område: Professional Services
Roller: Kundtjänst och 1st line support , profiler med 0-8 års erfarenhet
Tjänst: Hyr först, rekrytera senare

Jag upplever Bravura som intresserade, närvarande och snabba. De vill mycket och är alltid fullt engagerade i samarbetet. Under vårt långvariga samarbete har de utvecklats från en liten spelare till en så kallad preferred supplier."

Jonas Klang, fd People Partner, Telia Company

Telia söker människor som vill vara med och förändra

Telia Company är ett välkänt varumärke med ett starkt employer brand. De jobbar aktivt med marknadsföring och söktrycket till dem är högt. Utmaningen har hittills inte handlat så mycket om att få kandidater att söka. För dem är det viktigaste att hitta rätt talanger, människor som delar deras värderingar, passar in i företagskulturen och vill vara med på deras resa.

Vikten av att hitta rätt personal

"Telia Company är ett stort och tryggt företag där det hela tiden händer mycket saker. För att trivas här så behöver man gilla förändring och se fram emot möjligheterna att vara med och förändra!”

Jonas Klang är People Partner på Telia Company och är en av våra kontaktpersoner i samarbetet. Han berättar för oss om hur de ser på utmaningarna med kompetensförsörjning. För dem är företagskultur och deras värderingar helt centralt när de tar in ny kompetens. Det är viktigt att medarbetarna delar värderingarna och vill vara med och bidra i en miljö som präglas av bumpy roads och ständig förändring.

En värderingsstyrd organisation

Med ledorden Dare – Care – Simplify styr de verksamheten framåt. Som med alla värdeord så syftar de till att hjälpa såväl medarbetare som ledning att fatta rätt beslut och ta rätt riktning för bolaget. På Telia Company är dessa inte bara ord utan något man lever efter. Därför är det extremt viktigt för dem att hitta personer som passar in i företagskulturen som präglas av innovation och konstant förändring.

DARE TO:

  • INNOVATE by sharing ideas, taking risk and continuously learn
  • LEAD by engaging with our customers and challenging ourselves
  • SPEAK UP by expressing opinions and concerns

Dare – Care – Simplify

Dare to:

  • INNOVATE by sharing ideas, taking risk and continuously learn
  • LEAD by engaging with our customers and challenging ourselves
  • SPEAK UP by expressing opinions and concerns

Care for:

  • OUR CUSTOMERS by providing solution that are adapted to their needs
  • EACH OTHER by being supportive, respectful and honest
  • OUR WORLD by acting responsibly and in accordance with our ethical standards

We simplify

  • EXECUTION by taking actionable decisions and deliver with speed
  • TEAMWORK by transparent communication, active collaboration and knowledge sharing
  • OUR OPERATIONS by efficient processes and clear ownership
telia-values

Vem söker till Telia Company

För att lyckas som extern rekryterare är det helt avgörande att på djupet förstå både kundens affär och företagskulturen. Det är nödvändigt för att lyckas matcha rätt personer utifrån såväl kompetens och erfarenheter som personliga egenskaper och värderingar.

Framgångsfaktorer

För att lyckas som extern rekryterare är det helt avgörande att på djupet förstå både kundens affär och företagskulturen. Det är nödvändigt för att lyckas matcha rätt personer utifrån såväl kompetens och erfarenheter som personliga egenskaper och värderingar. Gabrielle Svensson är rekryteringschef på Bravuras kontor i Göteborg och ansvarar för samarbetet där. Efter att ha gjort över 100 tillsättningar i samarbetet är Gabrielle expert på profilen som Telia Company söker och vet vad som krävs för att det ska bli lyckade matchningar.

Profilen och uppdraget

En Telia-profil

Gabrielles beskrivning av en typisk Telia-profil är en person som är förändringsbenägen, driven och kundfokuserad. Kundfokuset är en vital del och för att fungera i rollen behöver man vilja jobba med kundrelationer och ha det som huvudinriktning i karriären.
- Gabriell Svensson, Bravura

Börja som konsult med möjlighet att bli överrekryterad

Alla börjar sina uppdrag som konsulter via Bravura. Det är ett upplägg som ger både medarbetaren och uppdragsgivaren möjlighet att testa på en anställning. Att jobba som konsult innebär samma trygghet som en vanlig anställning och stärker karriärmöjligheterna framåt. Emellanåt har Telia som ambition att rekrytera över konsulter som presterar extra bra, som själva vill stanna kvar och som trivs i företagskulturen. Som konsult kan man självklart välja att byta anställning eller att stanna kvar på Bravura. 

Två företag som bryr sig

Att börja som konsult via Bravura och jobba på uppdrag hos Telia Company innebär att man har sina kollegor och sin chef hos dem samt en konsultchef hos Bravura som stöttar i alla HR-relaterade frågor. Man har i praktiken två företag som bryr sig om att man ska må bra och lyckas i jobbet.

Tips till dig som vill jobba på Telia Company

Efter att ha gjort många tillsättningar till Telia Company så har Gabrielle och alla andra involverade rekryterare bra koll på vad man bör tänka på för att lyckas landa ett uppdrag hos dem. Här är 3 tips för hur du får jobb hos Telia Company!

  • Håll dig uppdaterad och håll koll på www.bravura.se efter nya möjligheter hos Telia Company. Vi jobbar löpande med Telia och annonserar nya tjänster hela tiden. Om du hittar ett uppdrag som du vill ha, se till att söka direkt. Ju tidigare du söker desto större är chanserna att du får det. Telia Company är en populär arbetsplats och vi får vanligtvis in mycket ansökningar.
  • Var nyfiken och ställ frågor. Vi sitter inne på mycket information om Telia Company efter lång tid av samarbete. Vi vet hur du gör ett bra intryck på dem!
  • Lyft fram de egenskaper som efterfrågas för det specifika uppdraget du söker i varje intervju. Beskriv hur dessa stämmer in på dig genom att återge konkreta exempel på hur du använt dig av dessa egenskaper i verkliga situationer. Exempelvis ”När jag jobbade på call center fick jag nytta av…” osv.
Så skapar du en bra arbetsmiljö

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa till?

Vi hjälper företag och organisationer att hitta rätt kompetens genom rekrytering och bemanning. Vårt fokus är Next Gen Professionals, talanger med 0-8 års erfarenhet inom områdena IT/Tech, Business Administration och Sales & Customer Support.