1. BRAVURA
  2. Bemanning | Försäljning

Bemanning | Försäljning

Bravura - Ert bemanningsföretag inom försäljning

Bravura är ett bemanningsföretag med fokus på Next Gen Professionals. Vi hyr ut personal och rekryterar inom försäljning och vi har ett stort nätverk av kandidater och konsulter med goda vitsord från tidigare uppdrag. Det gör att vi kan hitta rätt kandidater snabbt och effektivt för bemanna upp er verksamhet med konsulter med rätt kompetens inom försäljning.

Vi hyr ut rätt säljare för er verksamhet.

En säljare representerar företaget och kan i hög grad påverka resultatet i verksamheten. Att lyckas få in säljare som passar in i miljön på företaget och som har rätt driv och inställning som verkligen gör skillnad är en fullträff. Att ta in säljare som inte passar för uppgiften kan å andra sidan bli en dyr och tråkig affär. Genom att låta Bravura hitta säljare till ert företag får ni bland annat följande fördelar:

  • Snabb tillsättning eftersom vi redan har upparbetade kontakter med en mängd skickliga säljare.
  • Vi kan tillsätta tjänster på heltid men också hyra ut säljare om ni har ett tillfälligt behov.
  • Bravura tar vid personaluthyrning hand om löner och annan administration.
  • Ni har möjlighet att hyra först och rekrytera sen - en riskfri rekrytering!
  • Vi är experter på flexibla lösningar och kan till exempel hyra en säljare tills ni är trygga i att det är rätt person.
  • Vi har lång erfarenhet av att rekrytera rätt säljare till rätt uppdrag.

Kontakta oss för bemanning inom försäljning

Behöver ni hyra kompetens inom försäljning?

Fyll i formuläret och bli kontaktad idag!

Sälj-bemanning när ni har behov

Står ni inför arbetstoppar, föräldraledigheter eller andra situationer som kräver kompetens inom försäljning? Med bemanning skapar ni flexibilitet genom att hyra in personal under de perioder då behov finns. Våra konsulter har rätt kompetens, vi har arbetsgivaransvaret och säkerställer all uppföljning. Vi ser även till att kollektivavtalen följs och att både ni och konsulten är nöjda.

Många jobb inom försäljning kan även utföras utan längre erfarenhet. Enligt våra erfarenheter är de absolut viktigaste egenskaperna hos en duktig säljare rätt driv och inställning. Kunskap och erfarenheter är något man skaffar sig längst vägen. Därför är det många gånger bättre att få in rätt potential potential än att rekrytera enbart utifrån tidigare erfarenheter!

Bemanning under sommaren och andra ledigheter

Genom Bravura kan ni täcka upp med personal exempelvis på sommaren när många av era medarbetare går på semester. Vi har ett mycket stort nätverk av ambitiösa studenter i behov av extrajobb. Vi kan även bistå i rekryteringen av nyutexaminerade stjärnor inom sälj som är sugna på att ta nästa karriärsteg, oavsett om det handlar om extrajobb eller fast tjänst.

Läs mer om studentbemanning här >>

Vi jobbar inte bara med bemanning inom försäljning i Stockholm

Vi arbetar idag inte bara med bemanning inom försäljning i Stockholm, Göteborg och Malmö. Bravura har kontor över hela landet och kan hjälpa er att hyra sälj-personal på många orter i Sverige.

Dina fördelar med bemanning inom försäljning

Vi hjälper dig med tillfällig personal inom försäljning vid de tillfällen behov finns.

Flexibilitet

Bemanna med sälj-konsulter på hel- eller deltid för att möta arbetstoppar eller täcka upp vakanser.

Spar värdefull tid

Låt oss hitta rätt kompetens inom försäljning så att ni kan lägga tiden på er kärnverksamhet.

Minimera er administration

Vi är arbetsgivare och sköter alla frågor som har med anställningen att göra.

Hyr först, rekrytera senare

Att hyra först och anställa senare är ett säkert sätt att rekrytera. Du får en riskfri rekrytering genom att hyra in en konsult med rätt kompetens inom sälj, utvärdera och sedan anställa vid ett senare tillfälle. Vi står som arbetsgivare, ni anställer sedan personen om och när det passar er.

Dina fördelar med att hyra kompetens inom försäljning

  • Minimera risk
    Undvik risk för felrekrytering genom att testa en anställning först.
  • Skapa flexibilitet
    Att hyra först fungerar som leasing där ni delar upp investeringen. Det finns dessutom möjlighet att avsluta eller ta över anställningen när som helst.
  • Spara tid
    Ni arbetsleder, vi sköter allt annat. Ni behöver inte lägga tid på personaladministration eftersom vi är arbetsgivare under testperioden.

Riskfri rekrytering - ett säkert sätt att växa sälj-avdelningen

Visste du att en felrekrytering kostar i snitt 700 000 kr? Genom att hyra först skapas gott om tid att testa på en anställning. Under inhyrningsperioden har vi arbetsgivaransvaret och en konsultchef från Bravura stöttar i allt från onboarding till uppföljning.

Så funkar det

Hyr kompetens inom försäljning

Testa på en anställning. Bravura är arbetsgivare under tiden och ni fattar beslut om rekrytering senare.

Utvärdera

Innan testperiodens slut utvärderar ni om ni vill ta över anställningen eller fortsätta hyra.

Rekrytera

Är alla parter nöjda? I så fall tar ni över anställningen och ni är klara med rekryteringen.

Kompetensbaserad rekrytering som förstärker din sälj-avdelning

För att hitta rätt konsulter försäljning använder vi en kvalitetssäkrad och effektiv rekryteringsprocess. Vi säkerställer rätt person på rätt plats genom att jobba med kompetensbaserad rekrytering genom hela processen. Genom våra arbetssätt säkerställer vi att du kan välja rätt kandidater baserat på fakta, kompetens och potential istället för att fatta beslut baserat på subjektiv magkänsla.

Så fungerar kompetensbaserad rekrytering

Med strukturerad analys av personliga egenskaper, färdigheter tillsammans med arbetslivserfarenheter och utbildning inom försäljning skapar vi bästa möjliga matchning mot den kandidat som ni söker.

  • Behovsanalys
    Här definierar vi vilka erfarenheter och egenskaper som behövs för att prestera och trivas i rollen.
  • Intervjumetodik
    Kandidaten intervjuas med anpassade frågor där problemlösning, tidigare agerande i situationer och upplevelser är i fokus.
  • Analys & matchning
    Kandidatens svar och beteende analyseras för matchning och ger ett transparent och välmotiverat beslutsunderlag.
  • Rätt kompetens
    Resultatet av en kompetensbaserad rekrytering ger er rätt person på rätt plats med rätt kompetens.

Roller inom försäljning som vi kan bemanna

Vi kan hjälpa till att bemanna med de flesta roller till en säljavdelning och vi hittar rätt kompetens utifrån era specifika behov. Här är några exempel på roller inom försäljning som vi kan hjälpa till med:

Account Manager

Vi hjälper allt från små till stora företag att hyra in Account Managers. Vi har även massor av erfarenhet från att själva rekrytera säljare och vi vet vad som krävs för att lyckas. Vår kompetensbaserade process säkerställer att konsulterna har rätt kompetens utifrån era behov.

Key Account Manager

Oavsett om ni behöver juniora eller seniora talanger så kan vi hjälpa er. Vi har stor erfarenhet av att rekrytera säljare på olika nivåer och har bra koll på målgruppen.

Innesäljare

Många av våra konsulter jobbar vid sidan av deras studier. Ett jobb som innesäljare eller säljande kundtjänst passar många talanger utmärkt. Vår rekryteringsprocess är kompetensbaserad, vilket innebär att vi genom strukturerad analys av personliga egenskaper och färdigheter tillsammans med arbetslivserfarenheter och utbildning kan tillsätta rätt personer för uppdrag hos er.

Övriga roller inom försäljning

Behöver ni hyra in eller rekrytera till er säljavdelning? Vi hjälper allt från små till stora företag inom olika branscher. Vår kompetensbaserade metodik säkerställer rätt person på rätt plats.

Om Bravura

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag med fokus på Next Gen Professionals – det vill säga talanger i början av karriären med noll till åtta års erfarenhet. Vi hjälper företag att hyra eller rekrytera kompetens inom IT & Tech, Business Administration, Sales & Customer Support. Vår filosofi är att det ska vara enkelt att vara kund hos oss och vi lovar att gå den extra milen för att hitta rätt medarbetare till er.

Bemanning