- BRAVURA
- Lediga jobb som Account Manager
Lediga jobb som Account Manager
Vill du arbeta som Account Manager? Vi på Bravura matchar dig med lediga jobb inom försäljning på din ort. Om du gillar kundkontakt, är social, målinriktad och vill göra affärer så är en karriär inom försäljning något för dig. Bravura hjälper företag över hela landet att hitta och rekrytera säljare. Hitta ditt drömjobb idag!
Jobb som Account Manager
Här är de senaste jobben inom försäljning. Se alla lediga jobb inom försäljning >>
District Manager / Distriktschef till Shurgard | Malmö
Heltid, Rekrytering, 2024-10-10
Account Executive / norsktalande säljare till Hailey HR | Stockholm
Heltid, Rekrytering, 2024-10-10
District Manager / Distriktschef till Shurgard | Helsingborg
Heltid, Rekrytering, 2024-10-10
Vad gör en Account Manager
Account Manager eller säljare som det även kan kallas är en roll som finns på många företag. För vissa verksamheter är det till och med den viktigaste rollen då den bidrar till ökad försäljning och tillväxt. Som säljare jobbar du med kundrelationer och ansvarar för försäljningsprocessen för både nya och befintliga kunder. Du jobbar självständigt med allt från prospektering och att boka möten, till att göra behovsanalyser, presentera lösningar, göra uppföljningar samt skapa mervärde för kunden. Ditt mål är att driva säljprocesser till avslut.
Flera namn på samma roll
Rollen kan ha flera olika namn utöver Account Manager. Vanliga benämningar är Säljare, Kundansvarig, Key Account Manager, Sales Representative, B2B-säljare, Innesäljare, Fältsäljare med mera.
Olika typer av försäljning
Det finns olika typer av försäljning beroende på vilken målgruppen är. B2B-försäljning, eller business to business avser försäljning där företag säljer varor eller tjänster till andra företag. B2C-försäljning, där B2C är förkortning för business to consumer handlar om försäljning av varor eller tjänster där slutkunden är konsument. Beroende på vilken typ av sälj du kommer att jobba med så kan arbetssätten och metoderna se lite olika ut, men i slutändan handlar det alltid om att bygga relationer och stänga affärer.
Personliga egenskaper och kompetenser
För att passa i rollen som säljare finns det flera olika egenskaper som är bra att ha. Mycket av säljjobbet handlar om relationsbyggande och dialog med människor. Att vara en utåtriktad person som gillar sociala sammanhang och inte räds för att ta kontakt är definitivt en styrka för den som vill göra karriär inom försäljning. Därtill är egenskaper som ofta eftersöks hos en säljare att vara målinriktad, resultatfokuserad och ha ett högt tempo. Det är på många sätt ganska likt idrotten och de personliga egenskaper som ofta återfinns hos elitidrottare.
Vill du bli Account Manager på Bravura?
Precis som många av våra kunder så letar Bravura också efter duktiga säljare för roller på våra egna kontor. Vi letar efter dig som har som ambition att bli bäst inom B2B-försäljning! Har du rätt inställning och driv för att lyckas? Då finns möjlighet för dig att göra karriär som Account Manager / säljare hos oss. Din anställning börjar med ett Sales Trainee Program under 6 månader. Efter avslutat program blir du diplomerad och kan fortsätta din resa som Account Manager hos oss!
Hitta ditt säljjobb med tillsammans med oss!
Bravura är ett rekryteringsföretag och bemanningsföretag med fokus på talanger i början av karriären. Ett av de största områden där vi förmedlar jobb inom är försäljning där vi hjälper företag över hela landet att hitta säljare och annan kompetens. Vi hjälper framför allt personer i början av karriären att hitta sitt första jobb inom försäljning. Hos oss finns massor av möjligheter och vi hjälper dig att hitta ditt drömjobb. Ditt första steg är att ansöka.
Extrajobb vid sidan av studierna
Hos Bravura kan du jobba som säljare under tiden du studerar. Vi erbjuder dig att jobba som konsult och du väljer själv hur mycket du vill jobba. Genom att jobba som konsult hos oss medan du studerar får du relevant arbetslivserfarenhet, extrainkomst och du knyter värdefulla kontakter inför din framtida karriär inom försäljning.
Så funkar det att söka säljjobb via oss
Rekryteringsprocessen hos oss bygger på en kompetensbaserad urvalsmetodik, en vetenskapligt förankrad metod för att göra sakliga urval och kvalitetssäkrade matchningar.
Urval och selektering
Vi säkerställer lyckade matchningar genom kompetensbaserad rekrytering. Det innebär strukturerad analys av dina personliga egenskaper, färdigheter, arbetslivserfarenheter och utbildning i förhållande till det aktuella jobbet.
Intervjuer
Intervjuprocessen startar med en telefonavstämning innan det är det dags för en mer djupgående intervju med en av våra rekryterare. Nästa steg i rekryteringsprocessen är att du får träff företaget där tjänsten utannonseras. Intervjuerna tar cirka 1 timme.
Återkoppling
Under hela rekryteringsprocessen får du återkoppling från din kontaktperson på Bravura som du alltid kan vända dig till om du har några frågor. Vi håller även kontakt med dig efter du har blivit anställd för att se så att allt går bra enligt dina förväntningar.
Att jobba som konsult hos Bravura
Vill du hitta ditt drömjobb? Bygga upp ett konkurrenskraftigt cv? Eller testa en ny arbetsplats? Oavsett är ett jobb som konsult via Bravura en bra start på din karriär inom försäljning.
Hitta konsultuppdraget som passar just dig
Bravura jobbar främst med två olika typer av konsultuppdrag: bemanning för tidsbegränsade uppdrag och konsultrekrytering. Vilken typ av konsultuppdrag vi förmedlar framgår tydligt i varje annons så att du alltid vet vad som gäller.
Börja som konsult och bli överrekryterad
Konsultrekrytering är vad vi på Bravura kallar ett upplägg där den uttalade intentionen från uppdragsgivaren är att anställa konsulten, så kallad överrekrytering. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. Det här är vanligt förekommande med roller inom försäljning och en möjlighet för dig att starta din karriär.
Dina fördelar med att jobba som konsult
Som konsult är du anställd av oss på Bravura men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Ett konsultjobb ger dig både trygghet och stärker dina karriärmöjligheter.
Trygghet
En trygg anställning med bra villkor är grundläggande för att du ska kunna fokusera på att göra ett bra jobb, utvecklas och ha roligt. Som konsult hos Bravura har du samma anställningstrygghet som hos andra arbetsgivare, och vi har kollektivavtal med flera fackförbund.
Nätverk
Många företag rekryterar via Bravura, så om du vill få in en fot någonstans kan du dra nytta av vårt stora nätverk av arbetsgivare. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter på flera företag och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Karriärcoach
Under hela ditt konsultuppdrag får du coachning och stöd av din kontaktperson på Bravura. Eftersom Bravura alltid har pågående rekryteringsprocesser går det att snabbt hitta nya uppdrag om du vill söka dig vidare i en annan riktning.
Träffa några av våra konsulter
Vi har intervjuat några av våra konsulter för att ge dig en inblick i deras arbetsvardag och hur det är att vara anställd som konsult på Bravura och jobba på uppdrag hos någon av våra kunder.
Möt Agnes - konsult på Telia
"Jag en hel del återkommande kunder som jag lyckats skapa långsiktiga relationer med. Det är ett stort plus att vi har ett förmånligt provisionssystem så att jag själv kan påverka min månadslön."
Agnes är konsult på Bravura och jobbar som företagsrådgivare på Telia i Luleå. I hennes jobb är markförsäljning en stor och viktig del av rollen.
Kim är konsult på Live it
"Bravura bryr sig om sina konsulter!"
Genom konsultuppdrag har Kim kunnat testa på många roller och fått in foten på flera företag under sin karriär. I dag är han konsult via Bravura på Live it, där han arbetar på kundtjänstavdelning med att hjälpa kunder som har frågor kring sina bokningar.
Sandra är konsult på Dagab
”En perfekt språngbräda för karriären”
Via Bravura hittade Sandra konsultuppdraget som masterdata-administratör på Dagab och tog chansen att prova på något helt nytt.