Bravura_djungel_2-1

News

Träffa vår receptionist Daniel!

av Bravura

Har du någon gång ringt till Bravura? Eller har du besökt vårt Stockholmskontor? I så fall har du med stor sannolikhet pratat med Daniel, vår klippa i receptionen. Daniels uppgift är att, tillsammans med våra telefonister Mimmi och Anna, ge bästa möjliga service till alla som kommer i kontakt med Bravura. Förutom att vara en glädjespridare är Daniel kontorsansvarig, vilket innebär att han håller koll på kontoret och ser till att vi har en trevlig, väl fungerande arbetsmiljö.

Hej Daniel! Vad skulle du säga är din viktigaste uppgift som receptionist och kontorsansvarig på Bravura?
— Min uppgift är att få kandidater som besöker eller ringer oss, men även interna medarbetare, att få den bästa servicen de kan få. Det första intrycket är inte allt, men det gör mycket och här är det nästan alltid jag som står för den första kontakten. Alla som kommer hit ska känna sig välkomna, de ska känna värme.

Du har många uppgifter här på kontoret. Hur gör du för att hålla humöret uppe en stressig dag?
— Det kan vara ett positivt bemötande från en besökare eller ett trevligt samtal i telefon. Men jag är en glad figur i grunden och har ganska mycket energi. Jag tror att jag till 90 procent i vardagen är glad. Är det stressigt upplevs jag nog som mer fokuserad, men jag försöker behålla det trevliga bemötandet. Det är mitt jobb att vara trevlig!

Din roll är att ge bra service och se till att alla är nöjda. Men vad gör dig extra glad på jobbet?
— Kollegorna bidrar mycket. Känner jag mig lite nere en stund är det ordnat genom att ta en pratstund med några av dem. Sedan är det alltid roligt att få responsen och kvittot på att den service jag har gett ger resultat. Det kan vara ett trevligt mejl eller någon som visar uppskattning och markerar, ”tack för hjälpen”.

Daniel_i_repan_SV2