Konsultresan

Konsultresan

Möt Jonathan - Konsult på Vix Technlogy

Jonathan Krogsböll arbetar som Servicedeskmedarbetare på Vix Technology som designar och levererar lösningar inom kollektivtrafiken, exempelvis automatiska betalnings- och informationssystem. Nu har Jonathan varit konsult via Bravura i snart två månader och vi passade därför på att få en pratstund med honom. 

medarbetarengagemang 

Hur fick du kontakt med Bravura?

Jag hittade Bravura genom att söka efter jobb som var relevanta inom utveckling och IT-support.


Varför sökte du den här tjänsten?

Jag sökte egentligen en annan tjänst till att börja med, men företaget valde att gå vidare med en annan sökande. Men det var bara tur i oturen eftersom jag väldigt snabbt blev erbjuden en intervju gällande en annan tjänst på ett annat företag som jag gick på och det kändes riktigt bra. Två dagar senare så satt jag i stolen och jobbade heltid!

 

Hur upplevde du rekryteringsprocessen?
Jag tycker att allt har gått väldigt smidigt, var först i kontakt med en rekryterare på Bravura som jag träffade på en intervju först och sedan en vecka senare så blev jag kontaktad igen av en annan rekryterare som hade hittat en tjänst som han trodde skulle passa mig väldigt bra. Vilket den sedan gjorde :)

Hur upplever du tiden som konsult genom Bravura?
Nu två månader efter att ha varit konsult via Bravura så känns de väldigt bra. Jag har bra kontakt med mina kontaktpersoner och har jag några frågor så besvaras dom snabbt.

Vad är det bästa med att jobba på Vix Technology?
De bästa med att jobba på Vix är nog hur stor insikt jag har fått om hur kommunaltrafik fungerar och vad som ligger bakom att flytta på 800 000 människor varje dag. Generellt tycker jag att Vix Technology är en väldigt bra och lärorik arbetsplats.
 
1-10
Hur ser en vanlig arbetsdag ut?
Jag cyklar fort som attan till kontoret så att jag är framme 07:50 och börjar sedan morgonpasset med att hämta ett stort glas vatten och  logga in på telefonen. Efter det loggar jag in på alla system och börja kolla vad som hänt under natten sedan är det dags att ta emot felanmälningar på biljettautomater och spärrar. Under dagen håller jag koll så att alla maskiner sköter sig om de ska.
När alla sysslor och alla ärenden för dagen är hanterade så är det dags för en kopp svart kaffe och gott snack med kollegorna i ett lite lugnare tempo. 
 
Berätta om dina framtida karriärsmål?
Framtiden är öppen, jag tycker om att jobba med problemlösning. Servicedesk är väldigt passande för mig och självklart för att klättra inom min position. Mitt nästa mål blir att avancera ytterligare inom Vix Technology.
 
 Jonathan Krogsböll och Martin Lotsander som rekryterade Jonathan till Vix Technology 

Att jobba som konsult

Idag har vi över 500 konsulter utspridda över landet. Jonathan är en av dem och arbetar heltid som Servicedeskmedarbetare på Vix Technology i Stockholm. Att jobba som konsult skapar flexibilitet och möjlighet att prova nya saker samtidigt som man skapar sig värdefull erfarenhet och stärker sitt CV.

"Generellt tycker jag att Vix Technology är en väldigt bra och lärorik arbetsplats med god stämning. När alla sysslorna och ärenden är klara för dagen, väntar en kopp svart kaffe och gott snack med kollegorna i ett lite lugnare tempo." - Säger Jonathan Krogsböll, konsult via Bravura.

Vill du jobba som konsult via oss? Skapa din profil här

Skapa profil / logga in