Jonathan Krogsböll arbetar som Servicedeskmedarbetare på Vix Technology som designar och levererar lösningar inom kollektivtrafiken, exempelvis automatiska betalnings- och informationssystem. Nu har Jonathan varit konsult via Bravura i snart två månader och vi passade därför på att få en pratstund med honom.
Hur fick du kontakt med Bravura?
Jag hittade Bravura genom att söka efter jobb som var relevanta inom utveckling och IT-support.
Varför sökte du den här tjänsten?
Jag sökte egentligen en annan tjänst till att börja med, men företaget valde att gå vidare med en annan sökande. Men det var bara tur i oturen eftersom jag väldigt snabbt blev erbjuden en intervju gällande en annan tjänst på ett annat företag som jag gick på och det kändes riktigt bra. Två dagar senare så satt jag i stolen och jobbade heltid!
Hur upplevde du rekryteringsprocessen?
Jag tycker att allt har gått väldigt smidigt, var först i kontakt med en rekryterare på Bravura som jag träffade på en intervju först och sedan en vecka senare så blev jag kontaktad igen av en annan rekryterare som hade hittat en tjänst som han trodde skulle passa mig väldigt bra. Vilket den sedan gjorde :)
Idag har vi över 500 konsulter utspridda över landet. Jonathan är en av dem och arbetar heltid som Servicedeskmedarbetare på Vix Technology i Stockholm. Att jobba som konsult skapar flexibilitet och möjlighet att prova nya saker samtidigt som man skapar sig värdefull erfarenhet och stärker sitt CV.
"Generellt tycker jag att Vix Technology är en väldigt bra och lärorik arbetsplats med god stämning. När alla sysslorna och ärenden är klara för dagen, väntar en kopp svart kaffe och gott snack med kollegorna i ett lite lugnare tempo." - Säger Jonathan Krogsböll, konsult via Bravura.
Vi är ett tillväxtföretag som tror på att skapa skillnad genom högre engagemang. När vi är framgångsrika blir effekten att människor får jobb och företag stärks genom rätt medarbetare. Idag är vi ett av de snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretagen i Sverige.