Bravura_djungel_2-1

Bravura Insights

Vad gör en Office Manager?

av Bravura

I takt med att många företag helt eller delvis återgår till sina kontor så ökar behoven av att ha kompetens som ser till att allt fungerar som det ska på arbetsplatsen och att trivselnivån är på topp. Den kanske viktigaste rollen för att säkerställa det är en Office Manager. Det är funktionen som detaljerna, säkerställer att allt fungerar, att alla ytor och mötesplatser är representativa och att kontoret är i bästa möjliga skick. Därtill jobbar en Office Manager med att skapa rätt first impressions hos alla besökare, både digitalt och på kontoret.

Med alla dessa inkluderade ansvarsområden är rollen som Office Manager viktig för bolag som prioriterar rätt känsla på kontoret.

Kandidatprofil - Office Manager

Det finns ingen vedertagen standard eller regler kring vad en Office Manager ska ha för utbildning, kompetenser och erfarenheter, men gemensamt för de företag som vi rekryterar eller hyr ut den här kompetensen till är de personliga egenskaperna. Dessa handlar om att gilla sociala sammanhang, vilja hjälpa andra och att ha förmåga att se detaljer och skapa skillnaden som gör skillnaden. Det handlar alltså mer om att hitta rätt person med rätt inställning än om utbildning och tidigare erfarenheter.

Möt Jannica, Office Manager på Bravura i Stockholm

Jannica Furness jobbar som Office Manager på Bravuras kontor i Stockholm. Tillsammans med ett team på tre personer ansvar hon för att säkerställa trivselnivån på kontoren och att lokalerna lever upp till förväntningarna. Därtill ansvarar de för den dagliga kontakten med kunder och kandidater som hör av sig med frågor via digitala kanaler samt tar hand om de som besöker kontoren fysiskt. 

Jannica 16-9

Enligt Jannica så är de absolut viktigaste för en Office Manager att älska möten med människor, ha bra förmåga att lösa problem, att vara prestigelös och att kunna se detaljer. Det handlar om att tycka om sitt jobb och skapa en bra miljö på kontoret.

"Det roligaste med mitt jobb är kombinationen av varierande arbetsuppgifter och den dagliga sociala interaktionen med människor."

Varierande arbetsuppgifter

Rollen som Office Manager på Bravura är en mycket varierande roll som skapar stort värde till företaget. Förutom trivselnivå på kontoret och first impressions så jobbar Jannica med flera andra arbetsuppgifter. Hon ansvarar bland annat för den dagliga supporten mot kandidater och kunder som hör av sig till eller besöker våra kontor. Jannica har även den löpande kontakten med hyresvärdar och flera leverantörer. Därtill jobbar Jannica med allt från att agera stöd till VD och ledning till resebokningar och fixande med interna events. 

 

Behöver ni hyra eller rekrytera en Office Manager?

Är ni på väg tillbaka till kontoren? Saknar ni en resurs som ser till att allt funkar? Just nu kan vi presentera kandidater inom 24 h!

Kontakta oss

Office managers inom 24h

rekryteringstips